Wat wij tellen

CityTraffic telt sinds 2010 volautomatische passanten in de belangrijkste winkelstraten van Nederland en België. Dankzij onze hoogwaardige techniek meten wij niet alleen hoe druk het is, maar we kunnen ook berekenen hoeveel unieke bezoekers er zijn, hoe lang er gemiddeld wordt verbleven of welke druktepatronen er zijn. De gemiddelden in een week zijn ook inzichtelijk door de smart meetmethode.

Passanten- en bezoekerstellingen

CityTraffic telt sinds 2010 het aantal passanten op verschillende locaties in Nederland en België met behulp van telsensoren. Door het gebruik van die sensoren kunnen wij tot op een half uur nauwkeurig het aantal passanten tellen. Dankzij onze innovatieve methode kunnen we ook het aantal unieke bezoekers bepalen in een gebied, waardoor dubbeltellingen worden voorkomen.

Lees hoe de gemeente Alkmaar een effectief binnenstadsbeleid voert dankzij de data van CityTraffic en de inzichten van Bureau RMC

Aantal bezoekers

Het aantal bezoekers wordt berekend uit de telling totaal aantal passanten. Hoe doen wij dat? Een MAC-adres dat geteld wordt, wordt geanonimiseerd door het op te knippen. Als voorbeeld gebruiken we de volgende vergelijking: een MAC-adres met nummer 00:0C:6E:D2:11:E6 wordt meteen op de sensor veranderd in Rotterdam. Dit woord wordt naar de server gestuurd en daar veranderd in ‘Dam’. Dam verwijst dan naar 4096 verschillende mogelijkheden. We berekenen dan een bezoeker door vast te stellen of Dam nog een keer bij dezelfde of een andere sensor wordt gesignaleerd op één dag. Dit kunnen zeker andere apparaten zijn geweest en dat is ook de foutmarge van onze berekening.  Het verwijst op deze manier niet terug naar unieke apparaten, maar naar een grote groep aan apparaten. We maken wel berekeningen wat het aantal groepsdubbeltellingen is of wat de gemiddelde tijd is tussen dat de groep Dam voor de eerste keer en groep Dam voor de laatste keer is gesignaleerd. Zo stellen we het aantal unieke bezoekers vast of wat de uitwisseling tussen telpunten is. We realiseren ons dat dit een inschatting is. Hierdoor kunt u wel vaststellen wat de lokale koopkracht is of hoe de drukte in de binnenstad zich ontwikkelt. Volkomen privacy proof en zonder risico’s voor identificeerbaarheid, koppelbaarheid of herleidbaarheid.

Street Jump behaalde met de juiste data de omzet en koos voor een nieuwe vestiging

Op basis van data, ontwikkelde Winkelcentrum de Kopermolen een nieuwe identiteit die past bij de doelgroep

Verblijfstijd

De verblijfstijd wordt berekend door de tijd op te tellen tussen de eerste keer dat een anonieme groep passanten wordt gesignaleerd en de laatste keer dat deze groep wordt geteld op één dag.
Met deze parameters kunt u zien hoe lang bezoekers in het winkelgebied verblijven. Dit kan inzicht geven of een gebied meer een boodschappen- of een recreatief winkelgebied is. Daarnaast geeft het ook inzicht in de tevredenheid van bezoekers: tevreden bezoekers blijven langer in een winkelgebied.

De Leidse Regio bepaalde een nieuwe retailvisie

Een kortere wachttijd en minder personeel. Dat is het resultaat van inzicht & de juiste data analyse

Schijf u in voor de nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van het laatste nieuws en veranderingen

Bureau RMC

B.2 Building
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP AMSTERDAM
Tel: 020 653 5588
info@citytraffic.nl

 

Kantoren in Amsterdam   |   Antwerpen   |   Frankfurt